Molimo Vas odgovor na pitanje, u PriloguI I pod aktivnost A stoji u opisu da se aktivnost odnosi na: Izvedba svih vrsta građevinsko-obrtničkih radova u svrhu izgradnje, rekonstrukcije, adaptacije i opremanja objekata namijenjenih poslovanju s proizvodima ribarstva (…), znači li to da su za prijavu na ovu aktivnost prihvatljivi i restorani tj. ugostiteljski objekti?
Ukoliko je odgovor da, i ako se potražuje sufinanciranje troškova koji su nastali u razdoblju od 27.11. 2023. do danas, je li bitno sa kojim datumom su datirani dokumenti navedeni u Prilogu I. podtočkom 7?
Poštovani,
pojmovnikom FLAG natječaja definirano je da se u smislu FLAG natječaja ugostiteljski objekti koji podliježu registraciji pri Ministarstvu zdravstava i potrošačima nude ponudu temeljenu na proizvodima ribarstva smatraju objektom namijenjenom poslovanju s proizvodima ribarstva.
Pravilnikom o registraciji i odobravanju objekata te registraciji subjekata u poslovanju s hranom (NN 123/2019) te Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o registraciji i odobravanju objekata te subjekata u poslovanju s hranom NN 3/2021 (članak 40. - pročišćeni tekst) definirano je da su subjekti koji obavljaju djelatnost ugostiteljstva dužni provesti registraciju sukladno odredbama Poglavlja III Pravilnika o registraciji i odobravanju objekata te registraciji subjekata u poslovanju s hranom, te da se subjekti upisuju u Upisnik registriranih subjekata i objekata koje vodi Ministarstvo zdravstva.
Međutim, stupanjem na snagu Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN 55/21) Registar subjekata iz nadležnosti sanitarne inspekcije vodi Državni inspektorat te se kao dokaz registriranog ugostiteljskog subjekta i objekta prilikom prijave prilaže Izvod iz Upisnika registriranih subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata, a sukladno Pravilniku o načinu evidentiranja i vođenju registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije državnog inspektorata NN 101/2022.
Sukladno Prilogu 1 FLAG natječaja potrebno je dostaviti Izvod iz Upisnika registriranih subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata.
Također, iz projektne prijave treba biti jasno i nedvojbeno vidljivo da objekt potrošačima nudi ili će nuditi ponudu temeljenu na proizvodima ribarstva.
Ujedno, napominjemo da projekt,kako bi bio prihvatljiv, treba kumulativno zadovoljiti sljedeće uvjete:
1) Projekt mora biti usklađen i doprinositi Općem cilju 1 LRSR FLAG-a Škoji “Jačanje konkurentnosti, održivosti i otpornosti sektora ribarstva temeljeno na odgovornom korištenju i kapitalizaciji morskih resursa”
2) Projekt mora biti usklađen s Prioritetnom mjerom 1.1. LRSR FLAG-a Škoji “Ulaganja u prepoznatljivost i dostupnost lokalnih proizvoda ribarstva i gastronomije temeljene na proizvodima ribarstva”
3) Projekt mora doprinositi minimalno jednom prioritetu Programa za ribarstvo i akvakulturu RH za programsko razdoblje 2021. - 2027. i Zajedničke ribarstvene politike Europske unije
4) Projekt se mora provoditi na ribarstvenom području FLAG-a Škoji (iznimno, promotivne i informativne aktivnosti mogu se održavati i izvan područja FLAG-a Škoji ukoliko ne postoji mogućnost njihove kvalitetne provedbe na samom području FLAG-a Škoji ili pod uvjetom da njihova provedba doprinosi realizaciji predmeta financiranja te postizanja rezultata projekta).
Da bi bio prihvatljiv projekt mora obavezno sadržavati edukativno-informativne i promotivne aktivnosti vezane uz poticanje konzumacije lokalnih ribljih proizvoda i razvoj gastronomije temeljene na ribarstvu.
Dokumentacija pod točkom 7. Priloga I FLAG natječaja odnosi se na dokumentaciju vezanu za ulaganje u građenje i/ili obnovu i/ili uređenje i/ili opremanje objekta.
Prihvatljivi su troškovi nastali od 27.11.2023., stoga je važno da dokumentacija vezana za nastanak troška (osnova plaćanja i dokaz o plaćanju) ne budu datirani s ranijim datumom.
Važno je da su troškovi/ulaganja provedeni u skladu s važećim zakonima te da je isto moguće dokazati s relevantnom dokumentacijom, primjenjivom i važećom u vrijeme realizacije troška, koja je ujedno neophodna da bi trošak/ulaganje bili realizirani kao zakoniti i sukladni odredbama FLAG natječaja.
Shodno navedenom, u slučaju troškova nastalih i prihvatljivih od 27.11.2023. dokumentacija iz točke 7., primjerice građevinska dozvola, glavni projekt i sl. može biti datirana s ranijim datumom.
Napominjemo da je kod troškova koji su nastali prije podnošenja prijave projekta važno postupiti sukladno Pravilima za provedbu nabave u okviru provedbe LRSR u okviru mjere III.3. “Provedba i upravljanje LRSR - provedba LRSR” te dostaviti usporedive ponude sukladno navedenim Pravilima (Prilog VII FLAG natječaja).
Također, napominjemo da, unatoč prihvatljivosti troška s 27.11.2023. godine, projekt koji se prijavljuje na FLAG natječaja da bi bio prihvatljiv, ne smije biti u potpunosti proveden, odnosno završen u trenutku podnošenja prijave projekta na FLAG natječaj.
Pojmovnikom FLAG natječaja fizički dovršena ili u cijelosti provedena operacija definirana je kao operacija u okviru koje su kumulativno i u potpunosti provedene sve radnje/aktivnosti koje vode do cilja i rezultata projekta, neovisno o tome jesu li izvršena sva plaćanja vezana uz operaciju, a što će korisnik u Obrascu 1.A, točka 3.1.1.1. detaljno objasniti.
Poštovani,
U Prilogu III, vezano za kriterij 6, navedeni su ukupni bodovi 30, a u pojašnjenju 20, što je od toga točno? Točka 6.2 i 6.3. se preklapaju pa možda ne bi bilo loše objediniti ih.
Možda isto razmotriri i za kriterij 3.4. i 3.5. obzirom da ako se planira suradnja ili uključivanje dionika vrlo vjerojatno će se to i iskomunicirati sa njima u fazi dizaina projekta.
Kod pojašnjenja kriterija 6 naveden je ilustrativni primjer izračuna bodova temeljem kumulativnog zbroja bodova u okviru kriterija odabira broj 6 u kojem projekt sadrži dva elementa/podkriterija koja se boduju od ukupno moguća tri elementa/podkriterija koje je moguće bodovati u okviru ovog kriterija.
Navedeni primjer projekta zadovoljava podkriterij naveden u točki 6.1. i 6.3. te tako može ostvariti maksimalno 20 bodova što nije maksimalno mogući broj bodova koji se može ostvariti po kriteriju broj 6.
Ukoliko bi projekt sadržavao sva tri elementa/podkriterija koja se boduju u okviru kriterija 6, odnosno kada bi kumulativno zadovoljavao podkriterije 6.1., 6.2. i 6.3., tada bi kumulativno ostvario 30 bodova koliko je maksimalno moguće ostvariti po kriteriju broj 6, a kako je navedeno u tablici kriterija.
Vezano za prijedlog formiranja kriterija bodova važno je naglasiti da je izrada kriterija bodova, sukladno članku 33. Uredbe (EU) 2021/1060, u isključivoj nadležnosti lokalnih akcijskih skupina te FLAG Škoji kriterije bodova usmjerava prema postizanju svrhe i predmeta FLAG natječajai dostizanju pokazatelja rezultata i pokazatelja ostvarenja Lokalne razvojne strategije u ribarstvu 2021. - 2027. u sklopu prioritetne mjere koja je predmet FLAG natječaja.
Važno je napomenuti da FLAG provodi CLLD pristup te putem FLAG natječaja stremi postizanju dodane vrijednosti i jačanja utjecaja CLLD-a ponajviše kroz razvoj socijalnog kapitala, boljeg upravljanja i boljih učinaka politike, a čije će postizanje FLAG pratiti i vrednovati sukladno FAMANET-ovim smjernicama za evaluaciju CLLD-a.
Specifičnost FLAG natječaja je da se razlikuju od drugih standardnih mehanizama isporuke poput natječaja koje temeljem Operativnog programa za ribarstvu i akvakulturu raspisuje Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva te da se temelje na prioritetnim mjerama koje su kreirane u sklopu konzultacijskog procesa izrade lokalne razvojne strategije u ribarstvu u koju su uključeni razvojni dionicima svih sektora.
S obzirom da je u navedenom procesu identificirana niska razina suradnje i uključenosti lokalnih dionika u postupke kreiranja projekata uveden je podkriterij 3.5. kojim se boduje uključenost dionika u postupak kreiranja projektnog prijedloga.
Podkriterij 3.4. i 3.5. nipošto nisu jednoznačni jer lokalni dionici mogu biti uključeni u kreiranje projektnog prijedloga, a da same aktivnosti projekta nužno ne podrazumijevaju njihovo uključivanje ali je nositelj projekta (i partneri, ako je primjenjivo) proveo konzultacijski proces kako bi utvrdio relevantnost projektne ideje u smislu ostvarivanja specifičnih uvjeta prihvatljivosti projekta.
Također, moguća je situacija da u postupku kreiranja projektne ideje korisnik nije uključio dionike, ali je predvidio aktivnosti u sklopu projekta kojim će u aktivnosti uključiti dionike te njihovo uključivanje dokazati na mjerljiv način.
Vezano za element kriterija odabira broj 6, odnosno podkriterije 6.2. i 6.3., navodimo da se isti razlikuju utoliko što će korisnik koji ostvaruje bodove po podkriteriju 6.2. implementirati istraživanje, studiju ili plan te kroz projektne aktivnosti jasno i nedvojbeno dokazati na koji način i kroz koju aktivnost se istraživanje implementira, dok će za ostvarivanja bodova kod podkriterija 6.3. samo promovirati određeno znanstveno istraživanje bez da ga kroz projekt implementira.
Napominjemo da je moguće da projekt kumulativno zadovolji sva tri elementa/podkriterija bodovanja unutar kriterija 6.